Benvinguda

Benviguda

L’AMPA de l’Escola Bellaterra us dóna la benvinguda a l’Escoleta. Us volem presentar unes pinzellades de la nostra tasca a l’escola. Volem que la participació sigui ben activa i, ja des d’ara, us convidem a formar-ne part.

L’Associació de Mares i Pares de l’Escola Bellaterra està inscrita en el Registre d’Associacions del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya i federada amb la FAPAC. Els nostres Estatuts els podeu consultar a la Secció de Documents

Hi ha una relació molt estreta amb la vida de l’escola pel que fa a:

• Coordinació amb aquells temes que afecten a tota la comunitat educativa.
  • Dinamització de les activitats pròpies de l’escola i de les proposades per les famílies.
  • Consulta de temes pedagògics, que es concreta en xerrades de formació, circulars informatives, etc.
  • Organització conjunta d’esdeveniments com 20è, 30è aniversari…

Com podem tirar endavant la nostra feina?  (Col·laboració desinteressada i quotes)

Econòmicament, amb el cobrament a tots els membres de l´AMPA quotes i amb la col·laboració desinteressada de mares i pares, membres de l´AMPA, que destinen part del seu temps lliure a l’organització de les diferents activitats.

En particular, al curs 2012-13 s’ecarregaran quatre quotes de 57,50€ per alumne en concepte de “quota escola” que inclou les despeses de activitats complementaries dels nostres infants a l’escola,  (excursions i sotides), material escolar, manteniment informatic i dansa. A més se carrega una única quota de 25€ per família i any per les despeses pròpies de l’AMPA: organització d’events, gestió, etc. Aquesta quota pot veure’s minorada en funció de les subvencions concedides per els organismes oficials segons la demanda i casuística particular de cada alumne.

A més, per abaratir activitats extraescolars esportives i els Casals, sol·licitem subvencions a la Generalitat de Catalunya i a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.

Com ens organitzem?

Hi ha una Junta Directiva amb presidència, vicepresidència, secretaria i tresoreria. També diferents Comissions: esports, piscina, casals i menjador escolar, escola de pares, web i informàtica, consell escolar, representant famílies dels alumnes amb necessitats educatives especials, etc.

La Junta es troba un cop al mes  i totes les famílies,  estan convocades a una Assemblea General a principis de curs, en la que és necessària la vostra presència per aprovar la gestió de la Junta i la proposta de quotas del any correspondent, a mes de fer les propostes que considereu oportunas. (podeu consultar la data al calendari i les actes de les reunions anteriors)

Quina és la nostra participació en la vida de l’escola?

• Participació en el Consell Escolar.
  • Aportació en la redacció de documents (Projecte Educatiu, Document del Pla de Convivència…)
  • Participació en activitats que organitza l’escola com Jornada Lectora del Dia de Sant Jordi, Jocs del Món, Fira Matemàtica, exposicions, etc.
  • Seguiment del servei de menjador i transport escolar.
  • Seguiment de les obres i  manteniment de les instal·lacions de l’escola.
  • Participació en el Pla Català de l’esport a l’escola de la Generalitat de Catalunya.
  • Cobrament de les quotes de material, compensació de llibres de text, excursions, dansa i suport a la informàtica de l’escola.

I fora de l’escola?

• Participació en el Consell Escolar Municipal
  • Participació en el Consell Esportiu Municipal
  • Assistència a les Jornades de Participació de Mares i Pares a l’Escola organitzades per l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès

Quines activitats organitzem?

• Dansa per tots els alumnes de l’escola.
  • Suport a la informàtica de l’escola.
  • Diada “Escoleta Posa’t guapa”, un dissabte al matí, on famílies i mestres guarnim l’escola, fem petites tasques de bricolatge a les aules, jocs de pati pintats al terra, etc.
  • Diada esportiva, un dissabte al matí del mes de maig, on tothom és convidat a participar en una jornada esportiva i lúdica.
  • Festa Final de curs,  per acomiadar el curs amb coca, música i gresca
  • Escola de pares, a través de  xerrades formatives
  • Activitats extraescolars

La vida de l’escola s’enriqueix amb la participació de tots els membres de la comunitat educativa. Les famílies tenim l’oportunitat de col·laborar en l’escola dels nostres fills i filles.

Confiem a comptar amb la vostra participació, sigueu benvinguts.

Junta de l’Associació de Mares i Pares de l’Escola Bellaterra

Un pensament a “Benvinguda

1. Retroenllaç: L’AMPA dona la benvinguda a totes les famílies, nens i nenes de l’escoleta inaugurant nova Junta i Delegats | AMPA CEIP Escoleta