Benvinguda

L’Aassociació de Famílies d’Infants (AFI) de l’Escola Bellaterra us dóna la benvinguda a l’Escoleta. Us volem presentar unes pinzellades de la nostra tasca a l’escola. Volem que la participació sigui ben activa i, ja des d’ara, us convidem a formar-ne part.

L’AFI està inscrita en el Registre d’Associacions del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya i federada amb l’Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (AFFAC). Els nostres Estatuts els podeu consultar a la Secció de Documents

Hi ha una relació molt estreta amb la vida de l’escola pel que fa a:

• Coordinació amb aquells temes que afecten a tota la comunitat educativa.
  • Dinamització de les activitats pròpies de l’escola i de les proposades per les famílies.
  • Consulta de temes pedagògics, que es concreta en xerrades de formació, circulars informatives, etc.
  • Organització conjunta d’esdeveniments com 20è, 30è aniversari…

Com podem tirar endavant la nostra feina?  Col·laboració desinteressada + quotes

L’AFI s’encarega del cobrament de les quotes que permeten un millor funcionament de l’Escola Bellaterra i col·labora de forma desinteressada amb l’escola, gràcies a que mares, pares, tutors i altres familiars destinen part del seu temps lliure a l’organització de les diferents activitats.

La “quota escola” que inclou les despeses de material, activitats complementàries (excursions i sortides), manteniment informatic i dansa és de 235€/per alumne i any. La quota AFI es fa per família i és una única quota anual de 27€. Aquesta quota permet cobrir les despeses pròpies de l’AFI, l’organització d’actes i formacions per a les famílies, la gestió i el suport a l’escola en la compra de material. Per a les famílies amb beques, es fa una adaptació dels imports.

L’AFI compta amb subvencions de la Generalitat de Catalunya i a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, que permeten sufragar activitats i materials i cobrir una part del cost de la vetlladora per a l’alumnat amb necessitats educatives específiques durant l’horari de menjador.

Com ens organitzem?

Hi ha una Junta Directiva amb presidència, vicepresidència, secretaria i tresoreria. També diferents Comissions.

La Junta es troba un cop al mes  i totes les famílies, estan convocades a una Assemblea General a principis de curs, en la que és necessària la vostra presència per aprovar la gestió de la Junta i la proposta de quotas del any correspondent, a mes de fer les propostes que considereu oportunas. (podeu consultar la data al calendari i les actes de les reunions anteriors)

Quina és la nostra participació en la vida de l’escola?

• Participació en el Consell Escolar.
  • Aportació en la redacció de documents (Projecte Educatiu, Document del Pla de Convivència…)
  • Participació en activitats que organitza l’escola com Jornada Lectora del Dia de Sant Jordi, Jocs del Món, Fira Matemàtica, exposicions, etc.
  • Seguiment del servei de menjador i transport escolar.
  • Seguiment de les obres i  manteniment de les instal·lacions de l’escola.
  • Participació en el Pla Català de l’esport a l’escola de la Generalitat de Catalunya.
  • Cobrament de les quotes de material, compensació de llibres de text, excursions, dansa i suport a la informàtica de l’escola.

I fora de l’escola?

• Participació en el Consell Escolar Municipal
  • Participació en el Consell Esportiu Municipal
  • Assistència a les Jornades de Participació de Mares i Pares a l’Escola organitzades per l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès

Quines activitats organitzem?

• Dansa per tots els alumnes de l’escola.
  • Suport a la informàtica de l’escola.
  • Jornada de bricolatge, un dissabte al matí, on famílies i mestres guarnim l’escola, fem petites tasques de bricolatge a les aules, jocs de pati pintats al terra, etc.
  • Diada esportiva, un dissabte al matí del mes de maig, on tothom és convidat a participar en una jornada esportiva i lúdica.
  • Festa Final de curs,  per acomiadar el curs amb coca, música i gresca
  • Escola de famílies, a través de  xerrades formatives
  • Activitats extraescolars

La vida de l’escola s’enriqueix amb la participació de tots els membres de la comunitat educativa. Les famílies tenim l’oportunitat de col·laborar en l’escola dels nostres fills i filles.

Confiem a comptar amb la vostra participació, sigueu benvinguts.

Junta de l’Associació de Famílies d’Infants de l’Escola Bellaterra

2 pensaments a “Benvinguda

1. Retroenllaç: L’AMPA dona la benvinguda a totes les famílies, nens i nenes de l’escoleta inaugurant nova Junta i Delegats | AMPA CEIP Escoleta