Les famílies de les escoles públiques paguen 148 milions d’euros cada any per serveis que haurien de ser gratuïts, via FaPaC

El passat 7 de novembre, la FaPaC va presentar un estudi que demostra que les famílies s’han convertit en finançadores del sistema educatiu públic català, quantificant la xifra en 148 milions d’euros.

Una de les realitats de l’escola pública catalana és que molts centres poden realitzar activitats gracies a les aportacions de les famílies via les AMPAs, AFIs o AFAs, en el que es denomina Quota Escola. En aquestes quotes s’inclou material, sortides i activitats que no estan incloses en el currículum. Això implica que per exemple en escoles públiques en zones de renta baixa o molt baixa, moltes activitats “extres” no son assumibles per les families i genera una clara discriminació en les escoles públiques que estan en zones de rentes més altes on les famílies poden aportar més. L’Escoleta és un clar exemple d’escola pública on es financem una quantitat considerable d’activitats i materials en concepte de Quota Escola.

A l’AFI de l’Escoleta entenem que hauria de ser el propi sistema educatiu públic català qui hauria d’assumir aquests costos per tal d’assegurar una Escola Pública de qualitat i gratuita.

Si voleu llegir amb més detall l’estudi, podeu anar a aquest enllaç: La contribució econòmica de les famílies al sistema educatiu públic català