Noves extraescolars a l’Escoleta

Les extraescolars proposades per l’AFI tenen per objectiu reforçar el projecte educatiu de la nostra escola. Es vol potenciar l’interès dels infants per diverses matèries a la vegada que aprenen divertint-se, així com ajudar-los a tenir mes eines per poder portar una vida equilibrada i saludable per fer front al món que els queda per descobrir

La Comissió d’Extraescolar està treballat per establir que les Activitats d’Extraescolar siguin activitats amb un alt valor i contingut educatiu. En aquest sentit, s’oferten tres noves activitats que compleixen els criteris establerts per l’AFI i responen funció dels paràmetres de qualitat, demanda de les famílies i d’aportacions educatives complementàries al projecte educatiu de l’Escola Bellaterra.

CUINA

Existeix una relació directe entre una alimentació saludable i una bona qualitat de vida. El menjar que ingerim influeix directament al nostre cos, incidint al sistema immunitari, estat d’ànim i nivell energètic. Una bona alimentació ens ajuda a mantenir un bon equilibri necessari per funcionar al nostre dia a dia, al mateix temps és una bona eina per prevenir possibles malalties.  Els conceptes bàsics que haurà de desenvolupar aquesta activitat als llarg del curs són:  conèixer la piràmide alimentària, aprendre a respectar el medi ambient (gestionant els residus generats), aprendre a conservar i reciclar els aliments, la importància dels productes de temporada o del comerç de proximitat, etc. MyGranChef seran els encarregats de conduir totes aquestes activitats!

BATUCADA:

És una manifestació musical i un element socialitzador consistent en dinamitzar un grup de percussió amb 4 tipus d’instruments (els greus, les caixes, els shakers i els aguts). És una activitat amb un gran potencial pedagògic que permet que l’infant es desenvolupi a dos nivells:

• El personal (partint dels coneixements i de l’experiència): es treballen les habilitats, el ritme, la confiança, l’autoestima, etc.
  • Com a grup (treballant la integració a diferents nivells comunitaris): en equip,  el sentiment de pertinença (membre d’una banda), el vincles de la comunitat, etc.

Per una banda una batucada pot millorar la cohesió social i cultural de l’escola a partir de valors com el respecte, el compromís, la responsabilitat, etc., generant un vehicle per a expressar i canalitzar emocions on el cos, en si mateix, esdevé un instrument d’expressió artística. Per altra banda, es pot fer servir com una eina de transformació social ja que cada cop és més habitual que hi hagi grups de batucada a les manifestacions, usant la música i el volum dels instruments en senyal de protesta pacifica i dinamitzadora. Els encarregats d’endinsar-nos en aquest fantàstic món seran la Batuescola de Sant Cugat del Vallès.

SCIENCE

És una activitat dinàmica i amb uns recursos d’aprenentatge pràctics que afavoreixen el pensament lògic, intuïtiu i inventiu de les nenes i dels nens. Es vol fomentar el seu esperit científic i fomentar el coneixement de la ciència a través de l’experimentació i l’exploració vivencial. Es treballaran, a diferents nivells, la geologia, la biologia, la física, la química i les matemàtiques, així com les seves interaccions dins de la tecnologia, l’enginyeria, l’arquitectura, etc. I com bòtix?, dona continuïtat a l’extraescolar de Petits Exploradors. Així doncs, serà eXplorium l’encarregat d’acompanyar els nostres infants en aquesta immersió científica!