Nou abocador de Can Fatjó dels Aurons

Benvolgudes famílies,

Volem informar-vos que l’ajuntament de Cerdanyola està valorant la possibilitat de donar llum verda a la construcció d’un nou abocador de residus urbans a tocar de Bellaterra, als terrenys de Can Fatjó dels Aurons, al clot de l’argilera Cerámicas Almar, a pocs metres d’hotels, hospitals, escoles i oficines de Sant Cugat i a pocs metres de sòl urbà residencial de Bellaterra.

Segons les informacions que ens arriben aquest nou abocador amb capacitat per tres milions de tones pot desprendre fortes olors i contaminació ambiental que arribarien fins a dos quilòmetres a la rodona, tal i com ja està passant amb altres deixalleries de característiques semblants.

L’Escoleta és un dels vuit centres escolars que es troba dins l’àrea afectada per aquest projecte de l’Ajuntament de Cerdanyola que, segons les informacions publicades per diversos mitjans de comunicació, preveu ingressar 9 milions d’euros per acollir les deixalles de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

(www.abocadorcanfatjo.cat) per recollir signatures i donar la màxima difusió a tot el que envolta aquest projecte. Des de l’AMPA volem que les famílies de l’escola disposin de tota la informació que va sorgint sobre aquest nou abocador per tal de poder adherir-se a la plataforma si ho consideren convenient, per això us deixem el Comunicat de la Plataforma contra l’abodacor de Can Fatjó dels Aurons.

A més, informar-vos que les entitats veïnals, partits polítics i empreses de Cerdanyola, Bellaterra i Sant Cugat que s’oposen al nou abocador han convocat dues reunions informatives sobre l’estat actual del projecte i la recollida de signatures: el dimarts 1 març a les 20h al Centre Cívic de Bellaterra adreçada als veïns; i el dimecres 2 març a les 20h a l’hotel Holiday Inn Express-Sant Cugat adreçada a les escoles, negocis i empreses afectades.

Salutacions

AMPA Escola Bellaterra