ENS QUEDEM SENSE GIMNÀS!

L’Escola Bellaterra ha fet servir en les últimes dècades un petit espai propietat de la Universitat Autònoma de Barcelona com a gimnàs i magatzem de material esportiu. Com a conseqüència de la reclamació d’aquest espai per part de la UAB, i amb vist-i-plau del Departament d’Educació, l’Escoleta ha de retornar el gimnàs a la UAB i, per tant, es queda sense gimnàs per a la pràctica de la psicomotricitat de l’alumnat d’infantil i d’educació física als cicles de primària.

Al juny els infants de l’Escoleta es quedaran sense gimnàs i magatzem esportiu sense que el Departament d’Educació hagi donat cap solució a la direcció i les famílies, malgrat que la data de la cessió estava acordada des de fa anys. La directora dels Serveis Territorials d’Educació del Vallès Occidental, Maite Fons, no ha respost a les reiterades peticions de reunió per part de l’Associació de Famílies de l’Escola Bellaterra per tal de trobar una solució.

Per tal de fer-se sentir, les famílies de l’Escoleta s’han concentrat avui dilluns 6 de maig, festiu a Cerdanyola del Vallès, davant dels Serveis Territorials del Departament d’Educació a Sabadell per tal d’exigir una solució. En una reivindicació de caràcter festiu, adults i infants, han organitzat una sessió de psicomotricitat davant de l’edifici. Els lemes de les pancartes “La psicomotricitat no té opció, volem un gimnàs a l’horitzó” o “El gimnàs és part de l’educació, exigim una solució” han acompanyat els crits de ““Volem un gimnàs!” i “Maite, escolta, volem una resposta”. Les famílies han entrat per registre una instància a títol individual per tal de sol·licitar una resposta a la pèrdua del gimnàs i l’Associació de Famílies ha demandat ser atesos, sense èxit, per la directora dels Serveis Territorials que les ha emplaçat a una reunió el proper dijous.

Si no es troba una solució, el curs vinent l’Escola Bellaterra serà l’única escola de la ciutat sense gimnàs. Cal garantir la pràctica esportiva a l’escola i això passa per la creació d’un espai cobert en el curt termini i solucions urgents per al curs vinent.