Saps què és la coeducació?

Cal coeducar per frenar la violència de gènere. Fer-ho implica incidir en les noves masculinitats i en l’educació afectiu-sexual, per tal de crear les mateixes oportunitats per als nens i per a les nenes. La coeducació està recollida en un mandat de Llei del Ministeri d’Educació, a nivell estatal i autonòmic, però per manca de recursos costa treballar-ho a les aules i les famílies podem col·laborar per reforçar i reivindicar aquest dret i deure.

Cada dia s’hi sumen més associacions, moltes d’elles en l’àmbit educatiu, impulsades per les Associacions de Famílies i articulades en xarxes locals com les escoles com les Escoles Feministes de Gràcia o les Escoles Coeducatives de Sant Cugat.

A la nostra escola comptem amb la comissió de Coeducació. El nostre objectiu no és jutjar sinó sumar i millorar, tot sent conscients que de vegades reproduïm rols i estereotips sense adonar-nos-en. Si volem que els infants puguin créixer lliures d’estigmes, el primer pas és esforçar-nos per trencar amb alguns costums. A la infografia que encapçala aquest article us plantegem algunes preguntes per reflexionar-hi!

Si teniu cap comentari, dubte, idea o qüestió a compartir amb nosaltres, ens podeu trobar a  coeducacio_afibellaterra@googlegroups.com