Escola Nova 21: potencialitats i riscos en dues visions (II)

Escola Nova 21

L’Escoleta s’hi ha sumat al moviment Escola Nova 21. Seguint amb el debat obert sobre aquesta proposta -de la qual ja vàrem parlar durant el curs passat-, us proposem ara un parell de lectures i un reportatge del 30 minuts de TV3. Abordem de nou aquest moviment educatiu des de dues visions contraposades: els seus defensors i els seus detractors.

En contra: El primer article que us proposem es pregunta on queda el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya en aquesta proposta i el segon mostra algunes de les cares fosques d’aquesta proposta educativa.

A favor: El reportatge emès al “30 minuts” de TV3 el passat 18 de Setembre amb el títol “Una Altra Escola” mostra diverses escoles de Catalunya implicades amb aquest model educatiu, tot enllaçant amb entrevistes a mestres i impulsors de la plataforma Escola Nova 21, com el seu director, Eduard Vallory.

Enllaç a TV3 a la Carta: http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/una-altra-escola/video/5620064/

I vosaltres què en penseu?