La comissió de retallades ja piula!

sosbellaterra_blocLa comissió de retallades ja està present a Twitter. La trobareu amb el nom @SOSbellaterra
Aquest perfil serà usat per informar sobre les accions i mobilitzacions en defensa d’ensenyament públic de qualitat que s’engeguin tant des de la nostra escola com des de la resta de la comunitat educativa. Esperem que sigui una eina que resulti especialment útil per millorar la coordinació i també per informar a temps real en el decurs de qualsevol acció. Si no sou a Twitter ens podeu seguir igualment a través de https://twitter.com/SOSbellaterra

Aquests dies les xarxes socials van plenes de comentaris que expressen els sentiments de ràbia, impotència o determinació sobre l’amenaça de tancament que han rebut diverses escoles públiques, entre elles l’escola Xarau a Cerdanyola, però també Can Montllor a Terrassa o Els Aigüerols a Santa Perpetua, per citar-ne només tres que tenim ben aprop. Des de la comissió de retallades creiem que és important que aquestes vivències arribin a totes les persones, no només a les immediatament afectades, i que ens emocionem, superem la indiferència i lluitem plegades, per tal de donar la volta a la situació d’atacs sistemàtics que està patint l’ensenyament públic en els darrers temps. Els tancaments poden semblar fets locals desconnectats però en realitat representen una amenaça global per a totes nosaltres, no només perquè si es fan efectius patirem augment de ràtios a la resta d’escoles o perquè obren la porta a nous tancaments en el futur, sinó fonamentalment perquè malmetran comunitats d’aprenentatge ja consolidades i aquest és, potser, un dels actius fonamentals del sistema educatiu més difícil de refer.

En aquest context, i com ja han demostrat abans altres mobilitzacions ciutadanes com les dels països àrabs, el 15M o la lluita contra els desnonaments, els serveis de comunicació en xarxa com Facebook o Twitter ens aporten instruments per coordinar-nos, compartir informació i donar respostes amb l’agilitat d’un petit David que només compta amb la seva intel•ligència i velocitat per vèncer un tot poderós i pesant Goliat. Per qui no vulgui usar serveis corporatius us recordem que també podeu usar serveis alternatius oberts de microblogging que es poden interconnectar bé amb Twitter, com per exemple identi.ca

Us animem a seguir @SOSbellaterra per mantenir-vos informades però sobretot a ser vosaltres mateixes les que esdevingueu informadores piulant la vostra pròpia informació des d’allà on sigueu sobre les accions de defensa de l’ensenyament públic on participeu, amb text, imatges o vídeos, i a fer-nos menció si voleu que ho repiulem, o a usar hashtags per recolzar accions concretes com per exemple #sosxarau.

Juntes teixim xarxes per defensar l’ensenyament públic de qualitat.

Comissió de retallades