Eleccions al Consell Escolar

Rètol Consell EscolarDel 14 al 18 de gener (ambdós inclosos) se celebraran les eleccions per constituir els nous Consells  Escolars, on són representats els mestres, pares i mares, AMPA, personal d’administració, ajuntament, i equips directius dels centres.

El Consell Escolar és l’òrgan màxim de participació de la comunitat educativa i li corresponen, entre d’altres, les funcions següents:

• Aprovar el projecte educatiu, les normes de funcionament, la programació general de l’escola i la carta de compromís educatiu
  • Aprovar el pressupost de l’escola
  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes
  • Intervenir en la resolució de conflictes
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora
  • Aprovar les directrius per a la programació de les activitats complementàries i extraescolars.
  • Participar en l’anàlisi de les avaluacions del centre.

La Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FAPAC) ha organitzat un taller formatiu gratuït sobre els Consells Escolars que tindrà lloc el proper dimecres dia 12 de desembre a la Sala Oficina de l’OME de Terrassa (C/Sant Isidre, 29) de 19:00 a 21:00 hores. A més, també ha editat una Guia Pràctica sobre els Consells Escolars 2012 que podeu descarregar aquí.

Des de l’AMPA us recordem la importància del Consell Escolar per al bon funcionament de l’escola i us convidem a participar-hi, ja sigui presentant la vostra candidatura per escrit o votant per escollir els nous representants.

CALENDARI:

• Inici del procés: a partir del dia 3 de desembre de 2012.
  • Constitució de les meses electorals: abans del dia 14 de desembre de 2012.
  • Votacions: entre els dies 14 i 18 de gener de 2013, ambdós inclosos.
  • Constitució del consell escolar i presa de possessió dels seus membres: abans del dia 25 de gener de 2013.