T’has preguntat quina educació necessiten els nostres fills per afrontar el futur?L’expert en educació Tony Wagner de Harvard Innovation Lab ens dóna la seva opinió.

Tony Wagner, el director del Laboratori d’Innovació de la universitat de Harvard, professor de secundària i catedràtic d’universitat, planteja la necessitat de canviar el model educatiu actual perquè els joves puguin enfrontar-se amb garanties al futur que els espera. Wagner planteja que cal repensar el paper de l’escola, ja que actualment el coneixement és a tot arreu i, per tant, ja no és imprescindible que hi hagi una persona per transmetre-ho. Per aquest motiu els bons professors han de modificar el paper que han jugat fins ara per convertir-se en impulsors del talent dels seus alumnes.

Tony Wagner ha desterrat la paraula “por” del seu vocabulari. I anima que professors, educadors i institucions facin el mateix. Cal reinventar l’educació. És, afirma, “un desafiament al qual ens enfrontem com a espècie”.