Reivindicacions i respostes: l’Escoleta Sense Manteniment

El passat dijous 27 de setembre la comunitat educativa de l’Escoleta (famílies, alumnat i docents) ens vam concentrar davant de l’Ajuntament de Cerdanyola per exigir un major i millor manteniment de la nostra escola.

Després d’anys de demandes desateses, no podem esperar més. Els nostres infants necessiten urgentment que els lavabos siguin utilitzables, que les pluges no posin en perill els treballs preparats durant setmanes i que les finestres i les grades siguin segures.

Aquestes van ser les principals reivindicacions de la jornada:

A fora, els infants i les famílies van voler acompanyar els membres de l’AMPA que es trobaven al Ple Municipal per demanar a l’Equip de Govern Municipal respostes davant la deplorable situació en què es troba l’escola. Aquí teniu algunes fotos de la trobada festiva i reivindicativa:

Dins del Ple, en resposta a la pregunta plantejada des de l’AMPA, la Regidora d’Educació, Elvi Vila, va reconèixer que l’Escoleta té els pitjors lavabos de la ciutat, però considera que, atesa la gravetat, no és una qüestió de manteniment (competència municipal) sinó que cal una reforma completa (que seria competència de la Generalitat). Respecte a les goteres, es va comprometre a elaborar un pla preventiu de neteja per evitar que es col·lapsin els baixants i es produeixin goteres.

L’Ajuntament desvia les responsabilitats cap a la Generalitat i manifesta que aquesta té ja en marxa un pla a 5-7 anys vista per invertir en les escoles. Altres grups municipals van intervenir al ple per donar suport a les demandes de l’Escoleta i van plantejar la conveniència que l’Ajuntament assumeixi les obres més urgents i reclami posteriorment a la Generalitat.

Aquesta és la situació a dia d’avui. Des de l’AMPA s’estan treballant, conjuntament amb l’Equip Directiu de l’Escola, a través de diverses línies: informe tècnic per identificar les necessitats i grau d’urgència de les mateixes, campanya de comunicació, diàleg i pressió a les diferents administracions públiques… Us seguirem informant. Aquest curs 2018/2019 necessitarem, més que mai, del suport i participació de totes les famílies. Els nostres fills i filles necessiten unes infraestructures dignes i segures ja!

També us animem a seguir via tuitter @ampabellaterra i fer servir #SenseManteniment per compartir les nostres reivindicacions.
Us deixem alguns enllaços a notícies sobre la jornada:

Un pensament a “Reivindicacions i respostes: l’Escoleta Sense Manteniment

1. Retroenllaç: La comunitat educativa de l’Escola Bellaterra continua treballant per obtenir respostes | Cerdanyola Informa