L’escola no compensa les desigualtats (nou avís!)

L’Informe PISA, elaborat per l’OCDE per conèixer l’estat de l’educació als diferents països, ha tornat a posar de manifest el limitat impacte de l’escola per acomplir una de les seves principals funcions: reduir les desigualtats de partida dels infants que s’hi escolaritzen.

L’article publicat aquesta setmana a El País situa una de les principals limitacions de les escoles en la seva composició social: “De promedio, alumnos desfavorecidos que acuden a escuelas de mayor nivel socioeconómico lograron una puntuación 78 puntos superior —equivalente a más de dos años y medio de escolarización— que la de aquellos que van a escuelas desfavorecidas. Por eso, concluye el informe, “los estudiantes desfavorecidos que acuden a escuelas desfavorecidas sufren, a priori, una desventaja doble”.

No és la primera vegada que els resultats d’aquest estudi -i de molta altra recerca- alerten dels efectes nocius de la segregació escolar, cada cop més gran a casa nostra. El Síndic de Greuges fa anys que ho denuncia. Ara només falta que posem en marxa algunes solucions.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *