I què passa a l’hora del pati?

Com ja sabem, el temps d’escola inclou moments que no tenen lloc a l’aula sinó a espais on, malgrat el professorat estigui present, no hi ha una guia activa per part seva. És en aquestes estones quan, sovint, afloren alguns conflictes per l’ús dels espais o bé, alguns infants i joves no acaben de trobar el seu lloc davant l’existència d’unes dinàmiques relacionals més obertes.

La competència pels espais s’accentua especialment quan els patis de les escoles es redueixen a pistes de futbol, ocupades majoritàriament per nois, i es releguen les noies (i els nois que no se senten atrets per aquesta activitat esportiva) a trobar petits espais on no destorbin el joc rei. Per evitar això i, sobretot per ampliar les opcions de joc i de relacions dels nens i nenes, algunes escoles han començat a intervenir -amb metodologies i accions diferenciades- durant les estones del pati.

Us deixem aquí un article que recull aquestes iniciatives a les escoles del País Basc i un vídeo sobre iniciatives que en aquesta línia han endegat algunes escoles de Barcelona.

Què us semblen?