Nadal… per Jaume Cela

La Columna d'en Cela

Assisteixo al concert de Nadal al pati de l’escola. És una bella festa, una bona manera d’acomiadar el primer trimestre escolar i posar la mel a la boca del segon.

Sento i escolto les veus de les criatures, la dels mestres també, quan canten. Constato que el valor d’una coral escolar és que cantin tots. Uns refilaran com ocells experimentats i cantaran al costat dels que desafinen, però tots canten amb il•lusió, mirant de donar el millor d’ells mateixos i penso que això és l’excel•lència que hem d’assolir: quan tothom dóna el màxim d’ell mateix, quan tothom s’esforça tant com pot i posa les seves capacitats al servei del bé comú. Ja sé que definir què entenem per “bé comú” ens portaria a un llarg debat, però avui permeteu-me que simplifiqui: el bé comú és construir l’escola que creu en tots i en cadascun dels seus membres, que creu que cada veu no és imprescindible, però que és necessària. La prova la tenim molt sovint, a l’Escoleta, perquè volem ajudar a construir persones disposades a prendre partit per la vida i a ser bona gent, oberta a fer aportacions a aquesta conversa continua que mantenim i que ens humanitza.

notas-pizarra

I després em passejo pel passadís. En un article anterior ja vaig parlar del passadís, d’aquest espai de trànsit i de reflexió. Observo detingudament el treball que s’ha fet al voltant dels refugiats. I em sento commogut. M’adono que és un treball esplèndid, un treball on els elements cognitius, els emocionals i els estètics van de bracet i que voleu que us digui: la contemplació de la feina feta em fa pensar que demà seré més capaç d’afrontar les dificultats del dia a dia i tot això gràcies a la feina ben feta dels vostres fills i filles acompanyades per tots vosaltres, per tots els que formeu part d’una comunitat que vol continuar aprenent junts, els uns del altres, oberts al món, convençuts que malgrat totes les dificultats encara val la pena mantenir l’esperança com una llàntia encesa en les nits dels nostres dies.

Bones fetes, estimada colla de l’Escoleta.

Jaume Cela

2 pensaments a “Nadal… per Jaume Cela

1. Com a iaia d’una alumna de 3r. curs, vaig tenir el goig i l’oportunitat d’estar present en el concert de Nadal i, com deia el senyor Cela, de veure l’exposició montada als passadissos. Sóc mestre de professió, tot i que ara ja estic retirada, i tinc l’experiència suficient per poder afirmar que les activitats que es preparen des de l’Escoleta són la tria d’un equip pedagògic extraordinari, que treballa els valors dels infants des de diferents vessants i els ajuda a créixer i formar-se en el respecte vers el medi, els companys i la humanitat en general.
    Gràcies, Jaume, per haver impulsat aquest projecte educatiu i gràcies a tota la comunitat educativa que té cura de la formació dels nostres nens i nenes.
    Una iaia agraïda.