Alerta!!! Rebuig al concurs del servei menjador

SOS Menjadors Escolars

El Departament d´Ensenyament ha decidit treure a licitació el servei de menjador escolar. Aquesta decisió ha fet que moltes entitats i AMPAs hagin manifestat el seu recel i rebuig.

La FaPaC manifesta que l’Acord – que comporta el model de licitació pública com a fórmula de contractació del servei de menjador a prop de 200 centres educatius del Maresme i Vallès Oriental – “tindrà greus conseqüències” perquè, segons asseguren, “afavorirà la concentració i adjudicació del servei en mans de les grans empreses del sector de l’alimentació i atemptarà contra la capacitat que tenen les AMPA per continuar duent a terme la gestió d’aquest servei”. També afegeixen que en el cas dels serveis de menjador autogestionats per les mateixes AMPA “previsiblement no podran ni tan sols presentar-se al concurs per a la gestió del seu propi centre”.

Finalment, els membres de la FaPaC denuncien la “desinformació i la maniobra poc clara” amb la qual s’ha publicat l’esmentat Acord Marc, i lamenten que “no s’ha tingut en compte en cap moment l’opinió de la comunitat educativa dels centres que es poden veure afectats.

Davant tots aquests argument, la FaPac ha anunciat que impugnarà legalment aquest acord, negociarà políticament la seva derogació i impulsarà socialment accions i campanyes de sensibilització en aquesta línia.

De fet ja us avancem que l’ACELLEC (Associació Catalana d’Empreses del Lleure, l’Educació i la Cultura) ha presentat davant dels tribunals de contractació de la Generalitat un recurs per impugnar l’Acord Marc de serveis de menjador que afecta els centres educatiu i les AMPA del Maresme i el Vallès Oriental. Des dels serveis jurídics de la FaPaC s’ha col·laborat estretament amb els serveis jurídics d’ACELLEC en l’argumentació d’aquesta impugnació.

Paral·lelament, des de la FaPaC s’ha posat en coneixement del Síndic de Greuges que l’aprovació d’aquest Acord Marc, afecta greument el dret de participació dels pares i mares de l’alumnat i de la comunitat educativa en general en la gestió d’un servei bàsic que també té un component educatiu innegable com és el servei de menjador.

Entre les diverses accions de mobilització i de rebuig a aquest Acord Marc que s’han començat a portar a terme, acaben de publicar una petició a la plataforma Change.org per recollir signatures de suport popular a la petició d’anul·lació d’aquesta mesura. Us convidem a participar-hi i a fer córrer aquesta proposta:

SIGNA ARA MATEIX A CHANGE.ORG
CONTRA L’ACORD MARC DE SERVEIS MENJADOR I PASSA-HO