Si a la pregunta “Què tal el cole?” vols que el teu fill no et respongui amb el poc informatiu i gens engrescador “bé”, canvia la teva pregunta.

Cansada de rebre sempre les mateixes i avorrides respostes quan preguntava als seus fills sobre l’escola, la blogger Liz Evans va decidir canviar d’estratègia.

Tornant a casa de l'escola

En comptes d’esperar que els seus fills canviessin les respostes va ser ella qui va canviar les preguntes. El resultat va ser com a mínim, sorprenent.

Aquí teniu 25 maneres alternatives de preguntar als teus fills com els ha anat al l’escola sense preguntar com els ha anat l’escola. No són preguntes perfectes, però la manera en que estan plantejades permet que els nens s’expressin de forma tranquila i sense sentir-se amenaçats. Si més no, col·laboren a que responguin amb oracions senceres i porten a converses interessants i a divertides respostes i això permet saber més detalls de la vida dels nostres fills i detectar subtilment, fins i tot, possibles incidències o problemes.

1. Què ha estat lo millor que t’ha passat a l’escola avui? (I lo pitjor?)
  2. Digues alguna cosa que t’ha fet riure avui.
  3. Si poguessis triar, amb qui t’agradaria seure a classe? (Amb qui no t’agradaria seure a classe? Per què?)
  4. Quin és el lloc que més t’agrada de l’escola?
  5. Digues una paraula estranya que hagis sentit avui. (O alguna cosa estranya que algú ha dit.)
  6. Si truco ara al teu professor, què em diria de tu?
  7. Com has ajudat a algú avui?
  8. De quina manera t’ha ajudat algú avui?
  9. Digues alguna cosa que has après avui.
  10. Quin ha estat el moment més bonic d’avui?
  11. En quin moment t’has avorrit avui?
  12. Si una nau espaial extraterrestre arribés a la teva classe a qui t’agradaria que es portessin?
  13. Amb qui t’agradaria jugar al pati que no has jugat mai?
  14. Digues alguna cosa bona que ha passat avui.
  15. Quina és la paraula que el teu mestre diu més vegades al dia?
  16. Què creus que hauries de fer / aprendre més a l’escola?
  17. Què creus que hauries de fer / aprendre menys a l’escola?
  18. Amb qui de la teva classe creus que podries ser més amable?
  19. En quina part de l’escola jugues més durant el pati?
  20. Qui és la persona més divertida de la teva classe? Per què és tan graciós/a?
  21. Quin és el moment que més t’agrada del dinar?
  22. Si demà tu fossis el mestre, què faries?
  23. Hi ha algú a la classe que necessiti suport?
  24. Si poguessis canviar seients amb algú de la classe, amb qui hofaries? Per què?
  25. Digues tres vegades diferents que has utilitzat el llapis avui a l’escola.

Huffington Post – Edició original en Anglès
(http://www.huffingtonpost.com/liz-evans/25-ways-to-ask-your-kids-so-how-was-school-today-without-asking-them-so-how-was-school-today_b_5738338.html)