Concentracio avui de les escoles bressol de Cerdanyola

Us fem arribar el escrit que ens han pasat les escoles bressol de Cerdanyola de la concentració d´avui contra la pujada dels preus de les Escoles Bressol municipals:

HEM DESCOBERT COSES QUE VOSALTRES NO US CREURÍEU

Benvolguts pares i mares de totes les Escoles Públiques de Cerdanyola,

Molt recentment els pares i mares de les Escoles Bressol Municipals de Cerdanyola hem descobert coses que vosaltres no us creuríeu…

… que en aquests moments ser responsable no és necessàriament tenir la “responsabilitat” que ens demanen alguns polítics.

… que a Cerdanyola uns pocs ens van demostrar com, al marge de les seves procedències i ideologies dispars, van ser capaços d’unir-se i de plantar cara els poders fàctics més poderosos que afectaven el bé comú de la ciutat mentre jugaven amb el bé més preuat.

… que podem fer canviar l’ordre de les prioritats dels nostres polítics, tornant a situar l’educació al lloc d’on no havia d’haver marxat mai.

… que la nostra societat és francament decadent, i que una bona educació significa senzillament saber passar el relleu per aturar aquesta decadència.

… que oferir l’accés a la educació dels més petits ha estat i està en perill a Cerdanyola per a una gran majoria de famílies.

… que podem ensenyar a certs polítics que “fer política” no significa ser el més llest, sinó senzillament fer-se valdre, fent prioritzar els recursos cap a les partides realment prioritàries.

… que hem aconseguit resultats que beneficiaran a moltes famílies, però que encara queda molt de camí per fer, perquè no volem que ningú quedi exclòs.

… que si estem tots units, aconseguirem mirar de front als nostres representants, i dir-los:

PROU !

EL PROPER DIJOUS 27 DE SETEMBRE A LES 17:15 HORES, VOLDRÍEM CONCENTRAR-NOS PLEGATS AMB TOTS VOSALTRES A LA PLAÇA DE L’11 DE SETEMBRE (just al costat de la famosa alzina surera bicentenària situada al final del Passeig Cordelles), DES D’ON SORTIREM EN DIRECCIÓ CAP A LES PORTES DE L’AJUNTAMENT, TOT PASSANT PEL PASSEIG CORDELLES (que estarà tallat per a la ocasió), PER TAL DE DEMOSTRAR-VOS QUE EL QUE HEM DESCOBERT… ÉS CERT !

Si voleu lluitar pel que és vostre… no podeu faltar !

Us hi esperem!

1- EL PERQUÈ DE LA CONCENTRACIÓ

* En el mes de març de 2012 es va introduir un augment del 10% en les quotes de les Escoles Bressol de Cerdanyola, passant de poc més de 180 euros als 201 Euros actuals.

* A la fi de juliol es va convocar un Ple, en el qual un dels punts de l’ordre del dia era la re-pujada de les quotes de les EBM un 10% més, passant a ésser de 221 Euros (també un 10% per a tot la resta de serveis: menjador, acollida, …). Va ser una aprovació inicial (mancant les al·legacions dels partits). L’aprovació definitiva es preveu en el Ple de matí.

Aquesta va ser la “gota que va satisfer el got” i va provocar que les AMPAs es posessin en moviment.

La proposta oferta pel govern local (límits de renda) semblava ser a ulls de tot el món realment irreal (amb benefici per a molt poques famílies, segons l’Ajuntament un 30%)

La Tarificacio Social” (distints % de dte. de la quota inicial en funció del nivell de renda) és una eina que duu mesos en la recambra d’alguns partits del govern i de l’oposició, però que no tenia oportunitat d’aprovar-se mai.

Els Ajuntaments estan veient minvada l’aportació de la Generalitat (des dels originals aprox. 1.800 euros/anuals/nen als poc més de 800 actuals). Quin serà el pròxim nivell? “0” ?

2- LA NOSTRA PETICIÓ

* Tenint en compte que l’educació és i ha de ser una prioritat “de primerisim ordre i atès que és el “nexe fonamental” sobre el qual sustentaran les generacions esdevenidores la seva propi futur, no creiem que ara sigui moment de “responsabilitats” barates (amb l’excusa de la crisi), sinó si es fes valer, és a dir, que els polítics encarregats de “educació” han de donar codazos amb els seus companys per a atreure els recursos econòmics que els hauria de correspondre.

* En definitiva, que aquest model de les EBM que tant ha costat de construir, no sigui degradat ni desmantellat amb l’excusa de la crisi. Els polítics saben ara que estarem al tant de tot pas que faran referent a això.

* Peticions concretes: mantenir la quota de 180 Euros (mantenint i respectant la tarificacio social), no pujades al servei menjador, acollida, … Mantenir les ràtios educadors/alumnes, oferir més places (no és possible que les EBM no puguin beneficiar a una major part de la població), no substituir educadors per monitors durant el menjador, *etc etc. En fi, almenys volem obtenir un compromís per part d’ells en tots aquests temes.

3- QUINS ÉS EL QUE HEM ACONSEGUIT

* Estar callats ara significava un “sí” tàcit a les pujades i més pujades (o retallades, segons com ho miris) en el cost dels serveis per a la ciutadania, en el nostre cas les EBM.

* Que les EBM estigui en l’Agenda de tots els polítics locals (sobretot Regiduria d’educació, amb reunions ara ja periòdiques amb tots nosaltres).

* Hem aconseguit passar de beneficiar un 30% (teòric, mancant comprovar la realitat) a més d’un 50%, i algunes d’elles amb un 50% de descompte en la quota. (aquests percentatges haurien de ser acarats per la realitat fiscal de cada família).

Sobretot, hem aconseguit posar les EBM en el punt de mira de TOTS els partits (els a priori “sensibles” i els “no sensibles” amb l’educació dels més petits), cosa que veurem demà en la discussió del Ple i en la posterior votació.