INFORMACIÓ de l’AMPA del CEIP Escola Bellaterra

Benvolgudes famílies,

Amb aquest escrit us volem presentar unes pinzellades de la nostra tasca a l’escola. Volem que aquesta sigui ben activa i us convidem a que hi participeu.

L’Associació de Mares i Pares de l’Escola Bellaterra està inscrita en el Registre d’Associacions del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya i federada amb la FAPAC.

Hi ha una relació molt estreta amb la vida de l’escola pel que fa a :

• Coordinació amb aquells temes que afecten a tota la comunitat educativa
  • Dinamització de les activitats pròpies de l’escola, i d’altres a proposta de les famílies
  • Consulta de temes pedagògics, que es concreta en xerrades de formació, circulars informatives, etc
  • Organització conjunta d’esdeveniments com 20è, 30è aniversari.

Com ens organitzem?

Hi ha una Junta Directiva amb presidència, vicepresidència, secretaria i tresoreria. També diferents vocalies: esports, piscina, casals d’estiu i menjador escolar, escola de pares, web i informàtica, transport escolar, representant famílies dels alumnes amb necessitats educatives especials, etc. La Junta es troba un cop al mes i totes les famílies estan convocades a una Assemblea General a principis de curs, a la que us animem a assistir i participar.

Quina és la nostra participació en la vida de l’escola?

• Participació en el Consell Escolar.
  • Aportació en la redacció de documents com Projecte Educatiu, Manual de Convivència, etc.
  • Participació en activitats que organitza l’escola com Jornada Lectora del Dia de Sant Jordi, Jocs del Món, Fira Matemàtica, exposicions, etc.
  • Seguiment del servei de menjador i transport escolar.
  • Seguiment de les obres i manteniment de les instal•lacions de l’escola.
  • Participació en el projecte Escola-AMPA subvencionat per l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.
  • Participació en el Pla Català de l’esport a l’escola de la Generalitat de Catalunya.
  • Cobrament de les quotes de material, compensació de llibres de text, excursions, dansa i suport a la informàtica de l’escola.
  • Confecció d’enquestes a les famílies, com per exemple l’enquesta per copsar la viabilitat d’un servei d’acollida matinal i servei de cangur per les tardes

Quines activitats organitzem?

• Dansa per a tots els alumnes de l’escola
  • Suport a la informàtica de l’escola
  • Diada “escoleta posa’t guapa”, jornada de dissabte al matí on famílies i mestres guarnim l’escola, fem petites tasques de bricolatge a les aules, jocs de pati pintats al terra, etc.
  • Diada esportiva, un dissabte al matí del mes de maig, on tothom és convidat a participar en una jornada esportiva i lúdica. També està oberta a ex-alumnes.
  • Festa Fi de curs, per acomiadar el curs amb coca, música i gresca Escola de pares, a través de la web i xerrades formatives
  • Activitats extraescolars que oferim: psicomotricitat, poliesportiu, bàsquet, futbol, piscina, judo i excursions a la muntanya, com a escola que participa del Pla Català de l’esport a l’escola i dins dels Jocs Escolars Esportius de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès , teatre
  • Casals d’estiu, a finals del mes de juny i principis de setembre
  • Equip de futbol de pares

Com podem tirar endavant la nostra tasca?

Amb la col•laboració desinteressada de mares i pares que destinen part del seu temps lliure en l’organització i participació en les diferents activitats.

També rebem suport econòmic a través d’una quota anual per família, una part de la qual la destinem a contractar una administrativa que dóna suport a la nostra tasca.

Per abaratir activitats extraescolars com poliesportiu, judo i casals d’estiu, sol•licitem subvencions a la Generalitat de Catalunya i a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.

I fora de l’escola?

•  Participació en el Consell Escolar Municipal
  • Participació en el Consell Esportiu Municipal
  • Assistència a les Jornades de Participació de Mares i Pares a l’Escola organitzades per a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.

CALENDARI-RESUM D’ALGUNES ACTIVITATS QUE ORGANITZEM I DE LES SUBVENCIONS QUE SOL•LICITEM:

• Setembre: Subv. Pla Català
  • Octubre: Assemblea General
  • Novembre: Subv. Activitats Poliesportiu
  • Desembre:  Subv. Projecte Escola-AMPA
  • Gener: Subv. Activitats Esportives
  • Març:  Subv. Casals Estiu
  • Maig: Diada Esportiva
  • Juny: Festa Final de Curs

Dates a concretar: Excursions a la muntanya i Diada “Escoleta posa’t guapa” La vida de l’escola s’enriqueix amb la participació de tots els membres de la comunitat educativa. Les famílies tenim al nostre abast de fer tot el possible per col•laborar en l’escola dels nostres fills i filles. Per això tenim una eina que és l’Associació de Mares i Pares que necessita de mans per realitzar la tasca encomanada.

Esperant poder comptar amb la vostra participació, rebeu una salutació ben cordial,
Susana Hospital Marchal
Presidenta de l’Associació de Mares i Pares de l’Escola Bellaterra